DE DIENSTVERLENING VAN ARCHIVSUISSE, ZWITSERLAND

Archivsuisse, eerder bekent als archivbern, bied een eenvoudige en gunstige oplossing voor het archiveren van digitale en analoge gegevens voor bedrijven, administratiekantoren, artsen en privépersonen.

Analoge bestanden (bijvoorbeeld boeken en ordners) worden in veilige en goedkope archiefruimtes opgeslagen. Voor de archivering op lange termijn zijn er speciale geklimatiseerde omgevingen beschikbaar.

De archiefgoederen worden in neutrale archiefdozen verpakt en met barcodes gekenmerkt. Het bedrijfsinterne logistieke systeem zorgt voor simpele, veilige en anonieme opslag.

Via een web portaal kunnen klanten met een persoonlijk paswoord benodigde documenten opvragen. Archivsuisse stelt dan z.s.m. per post, digitaal of per eigen koeriersdienst de bestanden ter beschikking. Ter plaatse is een ruimte waarin de archiefgoederen bekeken kunnen worden en scans of kopieën kunnen worden gemaakt. Mocht der klant dat willen, worden de archiefgoederen na een bepaalde afgesproken termijn vernietigd.

Efficiënte opslagoplossing
Archivsuisse moest op gegeven moment beslissen of er meer ruimte gehuurd zou worden of om de bestaande ruimte beter te benutten. Niet alleen vanwege kostenoverwegingen koos het bedrijf een dubbellaags verrijdbaar archiefsysteem van Bruynzeel. Het lokale saleskantoor Compactus & Bruynzeel AG leverde en monteerde de rekken, waarmee +/- 7km plaats voor archiefmateriaal gecreëerd werd. Pallets met Archiefmateriaal kunnen naar boven getild worden met een hoogwerker en afgezet op een geïntegreerd platform. Via een trap kan het personeel de bovenste verdieping bereiken. Met deze oplossing heeft archiefsuisse een hoop kosten bespaard en meer ruimte in hetzelfde pand gerealiseerd voor de opslag van archiefgoederen.