Nieuws

De eigen bedrijfsprocessen van Bruynzeel Storage Systems zijn vanaf 1 juni 2021 klimaatneutraal!

01-06-2021
Bruynzeel is climate neutral for its own operations per June 1st 2021!

Bruynzeel Storage Systems heeft de ambitie om vóór 2045 energieneutraal te zijn en heeft in het streven daarnaar een grote mijlpaal bereikt: om toonaangevend te zijn in de sector voor ruimtebesparende opslagsystemen, is het vanaf juni 2021 klimaatneutraal!

Met onze ruimtebesparende opslagoplossingen kunnen klanten hun fysieke voetafdruk tot wel 75% verkleinen. Daarmee realiseren ze enorme besparingen op bouwmaterialen en constructiekosten, maar ook op operationele kosten zoals verwarming, koeling en verlichting. Hierdoor is elke ruimtebesparende oplossing van Bruynzeel per definitie een duurzame keuze.

Bruynzeel Storage Systems heeft als strategische doelstelling om de meest milieuvriendelijke aanbieder van ruimtebesparende opslagoplossingen ter wereld te zijn. Om dat doel te bereiken, werken we continu aan het verkleinen van onze voetafdruk om zo bij te dragen aan een duurzame planeet

Als Europese marktleider op het gebied van ruimtebesparende opslagoplossingen hebben we duurzaamheid al jaren geleden hoog op de agenda gezet in onze bedrijfsstrategie. Zo elimineren we verschillende productiestappen door gebruik te maken van ongeolied en niet-gegalvaniseerd materiaal. Hierdoor besparen we enorm veel water en energie, gebruiken we geen vervuilende stoffen en verkleinen we onze koolstofvoetafdruk aanzienlijk.

Bart Sijben, COO Bruynzeel

Eigen bedrijfsprocessen: klimaatneutraal

We hebben een nieuwe mijlpaal bereikt in het streven naar een energieneutraal bedrijf: de eigen bedrijfsprocessen zijn nu klimaatneutraal. Met “eigen bedrijfsprocessen” worden scope 1- en scope 2-emissies bedoeld, zoals gedefinieerd in het greenhouse gas protocol*. Deze emissies elimineren we door vanaf 1 juni uitsluitend groene stroom en groen gas in te kopen bij lokale leveranciers. Daarnaast gaan we door met programma’s voor verdere energiebesparing en monitoren en beheren we het energieverbruik continu om ervoor te zorgen dat we elk jaar een beetje minder verbruiken. Hiermee handelen we conform de MKB-richtlijnen uit de Science Based Targets.

.

Door onze bedrijfsprocessen klimaatneutraal te maken, zorgen we er niet alleen voor dat onze klanten hun voetafdruk verkleinen door hun ruimte zo efficiënt mogelijk te benutten, maar dragen we ook bij aan hun duurzaamheidsdoelstellingen door de voetafdruk van hun waardeketen te verkleinen, oftewel hun scope 3-emissies*.

Alexander Collot d’Escury, CEO Bruynzeel

Energieneutraal

De volgende stap is om een ecosysteem rondom Bruynzeel te creëren met partners die dezelfde droom delen. Samen met die partners streven we ernaar om het goede voorbeeld te geven in de industrie door in 2045 energieneutraal te zijn!

* Scope 1-emissies of directe emissies zijn emissies uitgestoten door eigen of gecontroleerde bronnen. Scope 2-emissies of indirecte emissies zijn emissies die ontstaan door de opwekking van ingekochte elektriciteit, stoom, warmte en koeling. Scope 3-emissies of overige indirecte emissies zijn emissies die ontstaan in de waardeketen van een bedrijf.

overview
Cookie

Wij willen graag cookies gebruiken en vragen uw toestemming voor het plaatsen ervan.

De noodzakelijke en anonieme statistieken zijn altijd actief; wanneer u op "accepteer alle cookies" klikt, accepteert u ook alle optionele cookies. Als u wilt kiezen welke cookies u wilt accepteren, klikt u op de knop "cookie-instellingen".

Cookie-instellingen

Wij willen graag cookies gebruiken en vragen uw toestemming voor het plaatsen ervan.

Noodzakelijke cookies helpen ons de website bruikbaar te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie, en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren functioneren.

Anonieme statistische cookies helpen ons te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Analytische cookies helpen ons te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers op websites te volgen. De bedoeling is om advertenties te tonen die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.