Labour Movement Library and Archive, Denmark

Bibliotheek en Archief van de Deense Arbeidsbeweging, Denemarken 

Sinds 1909 verzamelt de Labour Movement Library and Archive (ABA) materiaal dat afkomstig is van de politieke, vakbonds-, culturele en coöperatieve organisaties van de Deense arbeidersbeweging. Het archief bevat materiaal van nationale en lokale organisaties en ook persoonlijke archieven. Vandaag omvat de collectie 2.500 organisatiearchieven en 275 persoonlijke archieven. 

Labour Movement Library and Archive, Denmark

Bibliotheek en archief in één

De bibliotheek is een wetenschappelijk onderzoekscentrum voor Deense en internationale literatuur over de arbeidersbeweging en over de geschiedenis en cultuur van de arbeidersklasse. De combinatie van bibliotheek en archief vereiste een modern archiefopslagsysteem, met extra capaciteit om te groeien.

Labour Movement Library and Archive, Denmark

Mobiel archiefsysteem 

Ontdek onze oplossingen

Cookie

Wij willen graag cookies gebruiken en vragen uw toestemming voor het plaatsen ervan.

De noodzakelijke en anonieme statistieken zijn altijd actief; wanneer u op "accepteer alle cookies" klikt, accepteert u ook alle optionele cookies. Als u wilt kiezen welke cookies u wilt accepteren, klikt u op de knop "cookie-instellingen".

Cookie-instellingen

Wij willen graag cookies gebruiken en vragen uw toestemming voor het plaatsen ervan.

Noodzakelijke cookies helpen ons de website bruikbaar te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie, en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren functioneren.

Anonieme statistische cookies helpen ons te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Analytische cookies helpen ons te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers op websites te volgen. De bedoeling is om advertenties te tonen die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.